Algemeen (verkoop, verhuur van goederen en verhuur van diensten)
Alle hieronder opgenomen voorwaarden zijn van toepassing op alle door ons uitgevoerde leveringen / plaatsingen, facturen, opdrachten en verhuurcontracten. U wordt geacht deze voorwaarden uitdrukkelijk en ondubbelzinnig te aanvaarden op het moment dat u een bestelling plaatst, een opdracht geeft of een huurcontract ondertekent. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn niet tegenwerpelijk aan ons indien we ze niet schriftelijk aanvaard hebben.
We aanvaarden enkel schriftelijke bestellingen en opdrachten. Indien we de prijs telefonisch zijn overeengekomen, dient u de prijs nog te bevestigen in een brief of e-mail die u ondertekent voor akkoord.
Indien de termijn niet uitdrukkelijk werd bepaald, is onze prijsofferte bindend tot en met 15 dagen nadat de offerte door ons werd opgesteld, en dat behoudens missing en/of overmacht. Onjuistheden in de offerte dient u schriftelijk kenbaar te maken aan ons binnen 3 dagen nadat u de offerte ontvangen heeft. De vermelde prijzen op de contracten en op offertes zijn inclusief 21% BTW, tenzij anders vermeld.
Eigendomsvoorbehoud
Op al onze verkopen geldt volgend eigendomsvoorbehoud: Discolife behoudt zich de eigendom voor van alle afgeleverde en nog af te leveren goederen. De geplaat- ste materialen blijven steeds eigendom van Discolife en kunnen in geen geval als onderpand dienen of het voorwerp zijn van een inbeslagname.
Betaling
Een factuur betaalt u uiterlijk op de vervaldatum, een verhuurbon betaalt u bij het afhalen of het leveren van het materiaal. Indien u niet tijdig betaalt, rekenen we u een forfaitaire schadever- goeding aan van 15% op het totale bedrag met een minimum van € 50 en de op dat moment geldende wettelijke maximum verwijlintrest. Dit gebeurt zonder voorafgaande ingebrekestelling. Elke begonnen maand telt voor een volledige. Alle nog openstaande facturen en/of verhuurbonnen worden opeisbaar vanaf het moment dat u niet betaalt en alle nog uit te voeren opdrachten en/of leveringen worden uitgesteld tot u alle achterstallige betalingen voldaan heeft.
Klachten
Klachten meldt u ons binnen 8 dagen na het ontvangen van de factuur in een aangetekende brief, hierna is geen enkele klacht nog ontvankelijk. Indien er geschillen ontstaan, zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Brugge bevoegd. Hou er in dat geval dan wel rekening mee dat u gerechtskosten en uitvoerende kosten zal moeten dragen.
Huur van goederen/diensten
We verhuren enkel toestellen die in perfecte staat zijn. U bent verplicht zichtbare gebreken, dit zijn gebreken die zich al manifesteren vanaf het eerste gebruik, direct
te melden aan ons. Dat geldt ook voor de verborgen gebreken, dit zijn de gebreken die zich pas later kunnen manifesteren. Voldoet u hier niet aan dan kan de opge-
lopen schade op u worden verhaald.
Toestellen onderverhuren mag u enkel met ons schriftelijk akkoord.
U bent verplicht de toestellen te behandelen als een “goede huisvader”. Enkele speciale voorwaarden:
Huurtermijn
Een huurperiode loopt zoals afgesproken op de offerte. Indien u de goederen laattijdig retourneert of het door ons ophalen op het afgesproken moment onmogelijk maakt rekenen we u per begonnen huurperiode een volledige huurdag aan.
Indien u meerdere dagen wenst te huren zijn hier speciale coëfficiënten voor.
Diefstal / Verlies
Bij onherstelbare schade of diefstal of verlies zal de nieuwwaarde aangerekend worden.
Schade
Indien u huurmateriaal niet retourneert of beschadigt draagt u de volledige herstel- en vervangingskosten.
Huurwaarborg
Wanneer we een huurwaarborg vragen krijgt u deze cash bij het correct en tijdig retourneren van de gehuurde goederen terug.
Indien nodig kan deze huurwaarborg volledig of gedeeltelijk ingehouden worden als voorschot op herstellingen, herconditioneringen of vervangingskosten en als
extra huur bij het laattijdig retourneren.
De verzekering van het gehuurde materiaal tegen diefstal of breuk is ten laste en op initiatief van de huurder/organisator.
Annulatievoorwaarden
U kunt het contract gratis annuleren tot en met 60 dagen voor de aanvang van de overeenkomst, Na de 60ste dag rekenen we een onkostenvergoeding aan die als
volgt wordt berekend:
Door de aard van de sector bestaat een week uit 7 werkdagen.
Indien Discolife de overeenkomst wenst te annuleren heeft u ook recht op bovenstaande annulatietarieven. De opdrachtgever kan nooit aanspraak maken op een hogere schadevergoeding dan bovenstaande annulatietarieven. Discolife heeft het recht om de overeenkomst op elk moment en zonder schadevergoeding verschuld- igd te zijn, te annuleren in geval de opdrachtgever: ernstige indicaties van insolvabiliteit vertoont, de veiligheid van ons personeel of onze apparatuur rechtstreeks of door het verzuimen van de nodige veiligheidsmaatregelen ernstig in gevaar brengt, verdacht wordt van fraude of handelt in kwaad opzet.
Plaatsing en bediening
U dient aan de ingang van de event locatie voldoende plaats te voorzien om te laden en te lossen met een vrachtwagen. U dient ook een parkeerplaats voor een
bestel- of vrachtwagen te voorzien in een straal van 50 meter tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Op de plaats van de installatie dienen minstens 2 tafels aanwezig te zijn en dient ruim voldoende plaats te zijn om alle gehuurde apparatuur te plaatsen.
Wanneer de locatie moeilijk bereikbaar is (trappen of +30m afstand tussen de plek waar de installatie moet staan en de losplek of andere obstakels) dient u dit bij de
boeking te melden. Alle apparatuur dient, tenzij schriftelijk anders is afgesproken, te worden geplaatst op een droge, verharde en vorstvrije plaats.
De stroomvoorziening moet degelijk en geaard zijn en mag max 5pct afwijken van 50Hz 400V bij krachtstroom of 230V AC bij gewone stopcontacten. Ook dient de
stroomvoorziening op max 10m afstand van de opstelplaats te liggen, tenzij specifiek anders overeengekomen.
Overbelasting van het net, is ten laste van de huurder/organisator.
U dient zich, net als ons, stipt te houden aan afspraken over bedienings-, plaatsings- of ophalingsuren.
Indien aan de voorwaarden in bovenstaande paragraaf niet voldaan zijn kan Discolife niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet tijdig opleveren van de
installatie. Ook kan Discolife beslissen, zonder dat u recht heeft op een schadevergoeding, om een gedeelte van de apparatuur of alle apparatuur niet in gebruik te
nemen totdat het probleem verholpen is.
Indien de materialen door Discolife werden geplaatst, mag de huurder/organisator deze slechts heraansluiten en/of verplaatsen na uitdrukkelijke schriftelijke toe-
stemming van Discolife. Indien het verplaatst word kan er een boete worden aangerekend.
Overuren
Overuren die ontstaan door het niet voldoen aan bovenstaande voorwaardes of doordat de opdrachtgever zich niet houdt aan afgesproken tijdstippen houdt of indien de productie langer duurt dan afgesproken worden aangerekend, tenzij anders afgesproken in het huurcontract.
Gedurende hun activiteit moet ons personeel kunnen beschikken over gratis ingang en consumpties. Voor producties die vallen binnen de normale lunchuren moet
u voor ons personeel eveneens een kleine maaltijd voorzien.
(Uitkoopsom=12,5€/persoon/maaltijd en 15€/persoon/dag wanneer er geen gratis consumpties voorzien worden )
Geluidsniveau
Als organisator bent u steeds aansprakelijk voor het gehanteerde geluidsniveau, zelfs als een medewerker van Discolife de installatie bedient. Wij volgen graag uw
instructies op betreffende de gewenste geluidsdruk en kunnen tegen een bescheiden meerprijs meetapparatuur voorzien en/of contractueel een geluidslimiet vastleg-
gen waar wij ons dan wel aan binden om deze niet te overschrijden.
Als de geldende geluidsnormen herhaaldelijk worden overschreden, dan heeft Discolife na een eerste verwittiging het recht om de muziekactiviteit stop te zetten.
In geval van overschrijding van deze geluidsnormen, zijn gebeurlijke boetes ten laste van de Dj / Organisator / Huurder. De Dj / Organisator / Huurder verbindt zich
ertoe om Discolife te vrijwaren voor eventuele schade van welke aard dan ook (zoals gebarsten ruiten, ingevallen systeemplafonds en gehoorschade). Vorderin-
gen die worden ingesteld ten aanzien van de Discolife naar aan- leiding van schade opgelopen door derde partijen die een gevolg zijn van het niet naleven van de
geldende geluidsnormen. Als er door de bevoegde instantie gevraagd wordt om het geluidsniveau te verlagen, zal de Dj / Organisator / Huurder hier onmiddellijk
gevolg aan geven.
De organisator moet zorgen voor de nodige formaliteiten en vergunningen: de toelating van de stad of de gemeente, SABAM, Rode Kruis, Aanvraag van de juiste
categorie geluidsnormen enz. Discolife kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
Op elk moment kan het personeel het evenement laten stilleggen, wanneer dit naar hun inzien nodig blijkt n.a.v. bv. de veiligheid, weersomstandigheden, enz. ... . Discolife kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen met of door de gehuurde materialen (elektriciteitspannes, geluidsoverlast, weersomstandigheden, ...)
De huurder / Organisator verklaart op de hoogte te zijn van de werking van de individuele componenten en dat hij de nodige zorg zal aanwenden om overbelasting en andere schade te vermijden.
Algemene voorwaarden vanaf 1/1/19, copyright Discolife
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring zo goed mogelijk te maken.